Little Miss Disgusting || Kampen mot acne

DAG 4 - Roaccutan

Kategori: Allmänt

Smörjar läpparna stup i kvarten, så de är faktiskt nästan mer återfuktade än i vanliga fall. Där ser man. Annars så finns det inte mycket att säga, ännu lite fler ömmande finnar. Alla under huden, underhudsfinnar och ärrbildande finnar är ju vardagsmaten här. På gott och ont. Lättare att sminka över, men gör galet mycket ondare. Samt att ärren är hemska, å andra sidan är det svårare att få roaccutan om man inte lider av ärrbildande acne. Hest av allt hade man väl såklart sluppit acnen i huvudtaget. Förresten, påtal om alla nya finnar så kom jag på att de kan bero på p-pillren då de har en tendens att bidra till min allt sämre hy. Frågan är om man ska orka byta eller köra på ändå. Vi får väl se.
 
Vad som börjar bli riktigt jobbigt dock är att jag är för torr för att sminket ska fästa, samtidigt som jag under dagen blir oljig så det nästan glider av. Och som om det inte vore nog rinner ögonen konstant, och lite rinniga ögon tål jag då de alltid varit överkänsliga, men all mascara ligger under efter en skoldag. Varför detta händer har jag ingen aning om, känns galet orealistiskt att det skulle ha med medicinen att göra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: