Little Miss Disgusting || Kampen mot acne

DAG 1 - Roaccutan

Kategori: Allmänt

De första 3 tabletterna är nu tagna och fy vad nervös jag känner mig. Men glad, glad att jag äntligen fått påbörja den här resan. Självklart märks ingenting än, hade ju varit väldigt konstigt om det gjorde det, utan får väl vänta till runt dag 10 innan biverkningarna kommer på riktigt om jag förstått det hela rätt. Det är även då uppblossningen brukar ha sin början. Går just nu alltså på 30mg och ska göra det i 1 månad och sedan öka till 50mg är tanken.
 
I alla fall så kan jag ju berätta lite om de rutiner jag startat med nu för att förhoppningsvis förbereda hyn en aning på vad som komma skall. Som sagt tvättar jag mig med mandelolja morgon och kväll. Oljan "baddar" jag sedan bort med hjälp av en blöt och varm frotehandduk. På kvällarna använder jag fortfarande epiduo salvan eftersom min läkare ansåg att jag kunde fortsätta med den i början av kuren, så får helt enkelt se hur länge jag klarar av den utan att bli allt för torr. Använder den även på bröstet men inte ryggen längre då det kliade så mycket att jag inte stod ut och när klådan inte hade avtagit efter 5 veckor gav jag upp.. Avslutar gör jag sedan med en fuktkräm från Mary Kay som jag har använt ett tag som test för min väns mamma, helt okej är den men tror knappast den kommer funka om några veckor. Händerna smörjar jag in med en handkräm från Elisabeth Ardens 8 hour serie och på läpparna varvar jag mellan 8 hour cream och locobase. Försöker även göra en vana av att dricka extra mycket vatten, satsar på ungefär 2,5 liter per dag. Mer än så har jag väl egentligen inte hunnit få in, förutom saker som jag alltid gör, exempelvis lägger en mask av kokosolja i håret. Det görs 1-2 gånger i veckan året runt hos mig, min absoluta favorit. Hoppas att detta ska hjälpa för att inte göra hårbottnen allt för torr den heller, har redan ganska ycket problem med torrhet över hela kroppen. Även ansiktet där jag är yttorr.
 
Tog lite bilder på hur hyn ser ut just nu efter att jag hade tvättat bort sminket, ska försöka lägga upp dessa imorgon så ni få se. Kan säga att jag inte känner mig helt bekväm med det, så jobbig och irriterad är den just nu. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: