Little Miss Disgusting || Kampen mot acne

DAG 3 - utan skinpicking

Kategori: Allmänt

Fick ett ganska rejält återfall idag.. Så besviken på mig själv, det gick ju så bra! Fast kan väl inte förvänta mig att det ska gå felfritt, det är ju nästan omöjligt att jag bara skulle kunna sluta. Och när jag väl hamnat i den där transen är jag så fast att jag drar upp halva ansiktet.. Åh. Imorgon ska det gå bra i alla fall, även om jag sätts på prov något enormt. Första dagen jag ska vara hemma precis varenda sekund sedan jag bestämde mig för att ta tag i detta och verkligen göra allt för att sluta. Inte hjälper det heller hur ful jag kommer känna mig med att röda märken och sår jag kommer ha från dagens misstag. Detta är verkligen svårare än vad man kan tro.
 
Ska försöka skriva ut lite bilder och skriva ner peppande citat och grejor för att hålla humöret uppe, det kan verkligen behövas. Vet annars inte hur jag ska hålla mig uppe, för så fort jag mår minsta lilla dåligt (vilket är typ alltid) ökar jag chanserna med 100% att få svåra och jobbiga återfall, något jag gärna undviker måste jag nog säga. Slut med choklad för den här veckan i alla fall, blir chai till frukost och mina milka kakor ska undan, ingen choklad i skolan heller. Bar liite på fredag/lördag i så fall. Klarar mig på lakrits.
 
Så nya tag, jag kan klara det här hur jobbigt den än känns och hur ont jag än har just nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: