Little Miss Disgusting || Kampen mot acne

DAG 3 - Roaccutan

Kategori: Allmänt

Sedan jag tog bilderna i förrgår har det ploppat upp ett tiotal ömma finnar till. Inte det minsta roligt. Känns även lite surt om hyn ska bli ännu sämre det närmsta, särskilt runt dag 10 då jag av någon anledning lyckas ha massa roligheter inplanerade då. Hade ju varit kul att se acceptabel ut. Men men, vad ska man göra. Faktiskt så har jag förutom det lilla utbrottet i ansiktet upptäckt en sak till, dock osäker på om det beror på medicinen. Som nämnt innan lider jag redan av problem med många av de biverkningarna som roaccutan/isotretinoin har och då även torra läppar. Har ständigt spruckna läppar och haft så länge jag kan minnas. Idag har de i alla fall blivit såriga med, och varit torrare än vad jag upplevt dem på ett bra tag, inget jobbigt då jag är van vid båda grejorna men tänkte att det kunde vara värt att nämna. Annars inget nytt, som förväntat såhär tidigt i behandlingen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: